Friday, December 25, 2009

AKIDAH.. OOO AKIDAH ISLAM...

tadi ni, ada la pi dengar ceramah.. kebetulan yg bg ceramah tu kenalan rapat la.. salman ali.. alhamdulillah... ceramah tu tajuk syirik... bila terkenang2 balik apa yg penceramah tu kata.. terkenang diri ni, rendah sangat disisi Allah.. banyak salah dan silap yg dilakukan selama ni...

antara yg menarik perhatian aku la, syirik yg melibatkan bomoh.. hahahaha... mcm yg aku kata b4 ni, aku sendrik pun tak tau la apa fungsi bomoh ni sebenarnya... nk kata berubat orang, tak dak kelayakan doktor pun.. nk kata tau masa depan, tgk mcm depa ni pun tak dak masa depan.. hahaha.. entah la.. tapi hairan gak bila zaman2 maju camni, masih ada lagi yg percayakan orang yg bergelar bomoh ni..

yg lagi satu yg menraik perhatian aku, bila penceramah sebut hal tugu negara... btoi jugak.. apa motif kita agung2kan bnd tu.. nk berterima kasih pada batu? siap ada lagi upacara memperingati tugu negara tu.. hahahahaha... masalahnya, yg terlibat tu, orang atasan negara.. bukan calang2 orang tu... tapi mcmtu la bila mempersoalkan kepercayaan orang melayu.. terlalu kolot.. ya.. aku pun orang melayu jugak.. sbb tu aku ckp cmni.. nk igtkan orang melayu lain, terutamanya yg bergelar islam.. supaya pikir blik la apa yg kita buat selama ni...

No comments:

Post a Comment