Sunday, December 14, 2008

takutnya aku....

ya.. ku mengaku.. aku tak la pandai hal2 agama... nak buat pulak, malas nak mampuih.. tp, kadang2 pk, sayu sangat hati ni.. pk blik silap aku suma b4 ni.. pk blik dosa2 aku sebelum ni.. aku takut.. takut yg amat sangat..

apa yg aku patut jawap bila ditanya soalan dalam kubur?? apa aku patut jawap dihadapan Allah di akhirat kelak bila Allah tanya aku apa yg aku buat di muka bumi ni..

terlalu takut bagi aku untuk hadapi hari2 yg mendatang.. aku takut.. takut aku tak sempat mengumpul bekalan untuk berjumpa Allah swt.

sayu sangat.. aku rasa mustahil untuk aku menangis dalam hidup ni.. mcam susah sangat.. kecuali hal2 yg berkaitan dengan kesusahan hidup mak aku..

tp... bila teringat pada azab kubur,, mudah sungguh untuk aku keluarkan air mata ni.. bukan aku nak berlagak baik.. sumpah aku tak dak niat.. tp, aku tk tau kenapa.. aku terlalu takut untuk hadapi masa2 akan datang..
aku takut ada dugaan yg aku tak mampu untuk hdapi.. aku takut aku akan terleka dengan dunia yg hina ni..

YA ALLAH.. bagaimana untuk aku hadapi hidup ini tanpa rahmat Mu ya Allah.. aku takut untuk menghadapi hidup ini tanpa rahmat Mu ya Allah.. ya Allah yang maha berkuasa, yg menguasai dunia, dan sekeping hatiku ini.. semoga aku sentiasa berada dalam rahmatMu ya Allah...

rakan2ku.. kadang2 kita pk, apa yg kita dah buat untuk teguhkan agama Allah? agama islam? adakah kita dah bersedia untuk jawap kat Allah nnt apa yg kita buat didunia??

entah la...
aku tulis ni, sbb aku terbaca blog yg aku sendiri tak kenal sapa.. tp, dia cerita orang yg dia sayangi dah pergi menghadap Ilahi.. takutkan bila pk. muda2 dah meninggal.. entah la kawan.. semoga kesedaran yg sikit ni, dapat berikan kesedaran untuk semua...

insyaallah....

No comments:

Post a Comment